Afgelopen vrijdag was het grote ROBOT LOVE openingsweekend. Voorafgaand aan de opening kwamen pers & professionals naar ROBOT LOVE voor een presentatie van curator Ine Gevers en directeur Van Abbemuseum Charles Esche en een bezichtiging van de tentoonstelling.
Voor de press & professional preview van Robot Love afgelopen vrijdag was grote belangstelling. Tijdens de perspresentatie van curator Robot Love Ine Gevers en directeur van het Van Abbemuseum Charles Esche waren ongeveer 100 belangstellenden aanwezig. In zijn presentatie legde Esche de nadruk op het werk Hell Yeah We Fuck Die van Hito Steyerl met wie het museum reeds lang een goede band heeft. Met hulp van curatoren van het Van Abbemuseum Annie Fletcher en Nick Aikens kon dit sleutelwerk in Robot Love worden geplaatst in een aangepaste vorm, geschikt voor de enorme ruimte van de Campina Melkfabriek.
Naast de tentoonstelling Robot Love werd ook het gelijknamige boek gepresenteerd, waarna Marjolein Braamburg van Terra Uitgeverij Ine Gevers dankte voor het boek, waaraan een kunstenaars, wetenschappers en filosofen een bijdrage hebben gegeven zoals o.a. Margaret Atwood, Reza Negarestani, Martjintje Smits, Mohammad Salemy en Arnon Grunberg.
Het werk Annelies, Looking for Completion van L.A. Raeven had de speciale belangstelling vele van journalisten en filmploegen, zoals onder meer VICE, NPO, ANP. In een groot artikel in de V van de Volkskrant van afgelopen donderdag, werd een goede analyse gegeven van het werk en het kunstenaarsduo geïnterviewd.
Als onderdeel van de press & professional preview, introduceerde Martijntje Smits de vraag ‘kunnen we van robots over liefde leren?’ met een performatief ROBOT LOVE symposium. De dialoog was losjes gebaseerd op haar bijdrage voor het boek onder dezelfde naam, verwijzend naar Plato’s Symposion on Love, waarin vijf denkers met vooraanstaande posities een diepgaande dialoog voeren over het thema. werd meegewerkt door Maxim Februari, Vincent Duindam, Ellen ter Gast, Sven Nyholm, Simon(e) van Saarloos en Marcel Zuyderland.