Donderdag 1 november 2018
Menselijke chatbots in customer services
Door dr. Christine Liebrecht en dr. Charlotte van Hooijdonk
Wie online winkelt, komt ze geregeld tegen: virtuele assistenten die in een chatvenster vragen of ze je kunnen helpen. Wie denkt hier met een menselijke medewerker te chatten heeft het mis: vaak zijn het geprogrammeerde chatbots die je pizza-bestelling opnemen, vertraagde pakketje opsporen of telefoonabonnement checken. Tot nu toe is het voor klanten overduidelijk dat er geen echt mens achter de chatbot zit, maar voor hoe lang nog? Is het mogelijk om chatbots te creëren die niet meer van echte mensen te onderscheiden zijn? Wat zijn de kansen en gevaren? En waar ligt de grens? In deze interactieve lezing gaan we op zoek naar de antwoorden, waarbij we in het bijzonder kijken naar hoe het taalgebruik in chatbots de klantervaring kan vermenselijken. Lukt het om de chatbot menselijker te maken?
Tickets
Tickets zijn gratis en direct te bestellen via de mini-shop op deze pagina.
Dr. Christine Liebrecht is universitair docent taal, bedrijfscommunicatie en digitale media aan Tilburg University. Haar onderwijs en onderzoek richt zich op taalkenmerken in online communicatie tussen klanten en organisaties, waaronder webcare en chatbots. Samen met dr. Charlotte van Hooijdonk (Vrije Universiteit Amsterdam) onderzoekt ze hoe talige kenmerken deze communicatie kunnen vermenselijken.
Locatie
Robot Love Expo Experience
Campina Melkfabriek
Hoek: Kanaaldijk-Zuid / Hugo van der Goeslaan
5613 LE Eindhoven
Datum
Donderdag 1 november 2018
15:00 – 17:00 uur